Anorlunda DAG!

Mimmi en sak jag vill säga till dig! Bra jobbat idag! hoppas nu att du kan slappna av lite och sedan mer efter torsdag då du fått svar! LOVE //Nonii
a,,,m

Idag skulle ja hälsa på  min farmor och farfar var det tänkt och åka till sundsvall och hämta ut min bok, köpa en resväska, skor,kläder mm. MEN of cours jag missade bussen.. hmm TUREN har vänt igen för Antonia Olsson..

Så jag skulle ha tagit 11.25 bussen men ja trodde det var 12.15. Så när jag går ti busstationen så är det jätte lite folk, kom genast på då att nått inte stämde. Så jag gick fram till buss tiderna som hänger på väggen. Och där stod det tydligt och klart att min buss som skulle gå 12.15 bara det att den bussen går ändast på mån-fre. Så jag blir lite irriterad på mig själv att ja inte kollat nogranare. Jag går istl till tågstation som ligger bara ca:30m bort. Jag kollar när nästa tåg kommer och den skulle komma vid 16 tiden. Så jag skulle alltså komma fram ti Sundsvall vid 17 tiden. Så dumt!!

Så jag går hem och kollar när nästa buss skulle komma och den skulle komma 16.25 ännu bättre.. fattar inte att tåget och bussarna går nästan samtidigt. Plus att det är en lördag, varför inte ha bättre tider då till Sundsvall. Jag menar det är en större stad och det är en lördag. Nä inte bara för att ja var klumpig att inte se  nogrant men ändå det är så typiskt bond-landet... 

Ja jag ringde sedan mamma och sa förtvivlat eller mer irriterat, gråtfärdig att ja inte skulle hinna med att göra allt jag skulle göra idag. Eftersom att ja tagit fel på buss tiderna. Så vi pratade ett bra tag om hur vi skulle fixa dagen. Tilllslut kom vi fram till att jag skulle stanna här i hudik och kolla efter en resväska, kläder mm. Och mamma skulle ta med min bok när hon var klar där hemma. 

Så idag blev det att jag gick själv på stan här i hudiksvall. Och jag hittade ett par perffa byxor som ja kan jobba i, ja köpte även 6par strumpor (svarta), som ja köpte på dollar. Jag köpte även en resväska eller en sådan där is hockey väska med hjul. En jätte stor väska ialf som ja kan packa i en massa grejer. Jag köpte även ett par hörlurar på dollar, hår shampo och balsam. Ja lite smått och gått. Sedan när ja kom hem vid 5tiden eftersom att mellan dollar och "city" här är kankse 1-2 kilometer emellan så¨tog det nästan hela dagen för mig att handla.  När jag kom hem ringde jag mamma eller ja har ringt henne hela dagen men ialf. När jag kom hem så pratade vi igen och hon var ganska nära hudik nu. SÅ vi bestämmde att vi skulle hyra film och äta pizza. En riktig mys kväll! 
Ja hyrde the proposal och borta bra men hemma värst. Ja den ena såg vi och det var the proposal villket var den bästa av dom två. Sedan blev det att vi pratade och myste på med chips och dipp. 

Fick åxå min bok som mamma hade hämtat och är överlycklig att jag har den nu! Äntligen kan man börja läsa igen. ´Villket är bra nu när jag ska åka en resa på 7h till Stöten. :).  
bok


Mamma hjälpte  mig även att hitta en vättig resa för jag själv bara strular med tider och tok hela tiden. Hon hitta ialf en jätte billig resa ner. Det skulle gå på ca:400kr än den resa ja hade hittat som skulle gå på 1100kr. Skönt att hon fixade det ialf! Så nu på måndag kl:10.58 kliver jag på tåget till Gävle. Så om ni ser en virri blond tjej med stooor packning så är det jag! När jag kommer fram kommer klockan att vara 19. (förhoppningsvis)LOL...


just nu sitter jag på min säng och lyssnar på MINA lugna låtar plus att jag har min gitarr breve mig. Håller på att göra en ny låt igen. Får se om den blir en HEL låt om jag årkar göra klart den. Imorgon får vi se vad som händer, årkar inte tänka framåt eftersom att dagen verkar ändå inte bli som man vill.. Kanske farmor och farfar imorgon, Kankse hinner ja se Mosan när de åker hem från Stockholm kanske hinner jag städa och svätta klart så att alla kläder är rena till resa! Ja vem vet.....

a,mo

(..Fortsättningföljer...)


GOD NATT så länge// Nonii

Kommentarer
Postat av: MimmiCaroline

Gumman vad söt du är :) Tack så mycket <3 Jag är lugnare nu, å vi får hoppas på det bästa! Fin bloggen har blivit! Hoppas du trivs i Stöten nu, vi får höras av mycket! Puss&Kram!!

2009-11-30 @ 23:18:37
URL: http://mimmicaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0