Länge sedan nu!

Hejsan! Många månader har gått nu och det finns så mycket att skriva ner och berätta men hur man än skriver det nu så blir det inte den berättelse som skulle ha blivit om jag satt mig ner vid en dator vid det tillfälle där sakerna hänt. Men några saker i kot´rtfattade meningar kan ja beskriva mina härliga veckor.

Jag kom hem från stockolm ledsen att åka men glad att träffa alla hemma. Min mellersta syster hade en stuga/hus vid centrala hudiksvall så jag bor i den nu en två rummare, mycket mysigt!
Jag fick ganska snabbt jobb också tack vare min äldre syster och hennes kille/man. Så nu har ja ett hem, en inkomst och familjen ganska nära.

Det som var mest tokigt var att komma till rätta i hjärnan att fatta att man va i lilla stan igen och få planera om lite grejer. Som t.e.x att teatern får vänta ett litet tag till, att jag måste tänka nu på inkomst och klara av dagarna som kommer med lite annat än monologer och texter. De första veckorna var jobbiga jag vela ingte klaga och det gjorde jag ionte heller. Jag hadde så gott som allt men teatern den är värkligen MIG. Så jag ska ialf söka till folkhögskolor nu till våren hälst med sång och dans i också!

Nu när ja bott här i snart 2månader börjar jag äntligen komma till rätta men man kan aldig sluta att göra andra saker. Så nu i början av December åker jag till Sälen Stöten och jobbar som servitris. Kommer att jobba ända till April alltså ca:5 månader ska jag vara där. Jag vet inte riktigt hur jag ska möta denna sväng i mitt liv. Kanske känns de lika som när jag åkte till Öland eller när jag åkte till stockholm. Vem vet ilaf så kommer detta vara något minne för livet också antar jag. Jag kommer för första gången vara utan familj på julafton och nyår. Känns lite tokigt men öndå som min syster säger det är en dag och ganska mycket tjafs innan det reder ut sig om vart man ska vara och annat. Men det är vel också ljust det! det är ju det som ÄR julen också att små örsa och mysa som bara den. Spela spel, sjunga,skratta äta sig mätt!..

Jag kommer även få en till syster son/dotter när jag jobbar ,längtar så och jag tror att det blir en tjej men man vet aldrig! skojigt vore det ialf fö då blir det både en storebror och lilla syster men kul med en lillebror också kanske för Maxen!

Íalf nu ligger jag här i min säng med min bärbara dator som jag fick i precent. För, för cirka en vecka sedan ons den 11 fyllde jag 19 år och nästan alla i min släckt hade gott ihop för att ge mig denna! kan säga så här att det var en av de bästa presenterna jag någonsin fått!
Moa den ängeln var även med mig nästan hela veckan från tis till lör fast hos varandra och med olika folk. Men ett minne kommer jag att ha kvar och de va att hon hjälpte till här hemma hos mig att förbereda mitt 19års firande. Så mycket tacksam för det! 
Sedan fick jag även en fin present av Natta en ängel och ett fint kort med bilder på oss två!


Men också fredagen den 13 var hur lyckad som hälst! Jag,Anna,Moa och Erikas ut-gång.. Det var mycket skratt,skoj och otroligt rolig. Så tack för den kvällen tjejer!!!


Nu igår tis den 17 fylde Maxen 2 år så otroligt va tiden går fort. Han var så söt och så mycket saker han fick speciellt från filmen bilar! Av mig fick han  en pjamas med en bild på tröjan av bilen blixten mcqeen. 

Idag nu ligger ja i sängen med min dator. Vet inte om ja ska sova eller inte eftersom att ja ska snart upp igen. Jag ska nämligen ta 05.05 bussen till sundsvall. Ska vaccinera mig. kommer fram vid 06.30 och sedan hämtar min mamma mig och sjussar mig till där man ska ta sprutan bergsåker. hoppas bara att ja kan ta den nu iatl för att vänta en vecka. Jag tror värkligen att den kan hjälpa ganska mycket vad en folk säger. så imorgon tar ja nog den. Sedan efter det blir det till och hälsa på Mosan och kanske ta en lite nap. För sedan på torstag kväll blir det Twilight och New Moon. NATT BIO..... Äntligen kommer 2:an!!!!!!

Nä nu ska ja lyssna låtar mm... hörs kramis 
 


 


Kommentarer
Postat av: Erika!

Ååå va fin blogg Nonii!! Vi syns ikväll på twilight =D=D

2009-11-19 @ 10:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0