Mycket händer NU!

Ja nu idag Torsdag gick jag upp vid 9tiden Mamma min morbror kom hit för att det skulle på ett VIKTIGT möte med min mormor och morfar. Så jag fick ta hand om mormor och morfars hund Bessi medans alla dom var borta! Och det gjorde inget för jag måste göra nått på dagarna än bara sova sova, titta på serier och film och äta innan jobbet.!! Så det var bra! Bessi och jag gick en sväng runt lill fjärn, det gick bra vi var borta i ca:1h så nu ha man fått lite friskluft också i kroppen! (haha) 

När jag gick kom jag att tänka på att det bara är 4dagar kvar tills jag åker till STÖTEN och jobbar..
Det som känns jobbigt nu är om folk kommer att förändras tills jag kommer tillbaka. Jag vet t.e.x att hemma hos min syster Jessica kommer det att förendras för att nu blir hon 2barns mamma snart. Och det skrämmer mig lite, vad fort tiden går och jag VILL, vill värkligen hinna med ALLT! Men jag kan inte det går inte!.. Och då får jag PANIK!!!


Men jag får alltid en annan tanke att det är bra att saker förändras. jätte bra intalar jag mig själv! 
Och det är vel sant åxå. Men det är just det där (MEN) som kommer upp ändå.  Någon som känner lika ibland?!..


Men igår då ja jag tyckte jag å att det var en alldeles för lugn månad för att det inte skulle hända nå pinsamt för mig .. Ja nä så igår Onsdag när jag var på väg till Jessica och Max så går jag på en mörk väg, ja eftersom att det är en liten väg med skog vid vägkanten och äng. Ja ialf så går jag där och pratar med min mamma. Är då helt inne i vårat samtal. Men sedan när jag kollar åt höger på den andra sidan av vägen, är det en bil som rullar fram i samma takt som min gång. Först låtsas ja som om jag inte ser men sedan kollar jag noga och då sitter det en farbror/gubbe i bilen med nedåt vevad ruta. Jag kollar på han och han kollar på mig (strängt och allvarligt) jag får PANIK.. (tänker vad ska jag göra?? Är det en våldtektsman som vill ta med sing mej hem?) JA jag kan inte heller förklara för mamma om vad som händer så jag börja att säga..
- Ja mamma nu är jag hemma jag tror till och med att jag ser dig i fönstret.
Min mamma fattar ingenting om vad som händer. Mannen kollar på mig fortfarande och stirrar. Jag får enu mer PANIIK!! SÅ vad gör jag... JO!! jag lyfter bort mobben från mitt öra och kollar rak i ögonen på mannen och säger..
- Vad vill du? Tror du värkligen att ja tänker åka med dig hem eller?.. (skit alvarlig och högt pratar jag)
- Mannen- Nä jag tänke bara säga att ja höll på attt köra på dig nyss för att du inte syndes. Använd reflex nästa gång!!
-Ja ha ok! (skäms som bara DEN) och går fort nästan springer hem till Jesscia och berättar ALLT! Mamma hon blev förvånad åxå att ja kunna säga så plus att hon sa sedan att ja MÅSTE ha reflex (hum vilket jag nu kommer att ha JÄMT)!!

Så förlåt mannen du vela bara att ja skulle vara rädd om mig!
så tack!

Nu imorgon eller om sådär ca: 10h ska jag nog gå hem först till Jessica och Rikard och hämta deras hund Alice jag blev frågad idag om ja kunna gå ut med henne nu eftersom att de båda eller alla tre med Max åkte ner till Stockholm för att köpa lite jul grejer och hälsa på sina systrar. Så hund promenad igen då för mig! (tumme upp) sedan ha ja tänkt åka och hälsa på min farmor och farfar och prata lit med dom innan jag åker. Men måste ringa först och se vad de gör annars blir det kanske planering om vad jag ska ha med mig!

På lördag ialf så åker jag upp till S-vall för att hämta ut THE MORTAL INSTRUMENTS >City of bones< boken!! JA som ni vet sendan tidigare har ja ju sagt att MOSAN är min egen nyhetskanal! Denna bok eller böcker är lika mystiska och fantasia som Twilight och lite som true blood.!
bok

 sedan kommer jag att träffa mammsen vi går nog på stan för att se efter en  NY resväska eftersom den nya som ja fick i examens present gick sönder nere i stockholm om ni mins den historien....Ja så lite shoping blir det! sedan åker vi ner hit igen H-svall och myser.
Ska bli riktigt trevligt!

Har även en lite sak att säga till syrran Mimmi-Caroline.. Go girl !!
hoppas att det går bra med Tentan på lördag!!




Sedan på tal om Twilight, New Moon som ja sa tidigare..

Så kommer 3:ans film komma altså Eclipse den 30 Juni 2010!!
postern

 Längtar till den kommer.. Men kommer även att små hata Bella men det kommer bli så bra till slut ändå!! hihi.

 nu ska ja se på You're beauteful den koreanska serien ja börjat att se!!

beautiful


God NATT Vi ses!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0