RESAN TILL STÖTEN 2009!

Hej!
Kl:08.00 klev jag upp pirrig i magen och super duper trött för att man hadde lagt sig vid 02.30 tiden på natten. Men inga bekymmer alls jag tog en morgon dusch för att piggna till! Jag packade klart de sista i min STORA resväska. Städade undan lite så att det såg någorlunda ut. Sedan gjorde jag makor med skinka till 7st om det ska vara räknat! Jag var så duktig att jag hade 1h kvar, så jag tog på lugna låtar och sedan bara tänkte om jag hade med mig allt..

När kl var 10.30 Ringde Jessica syrran och kollade om jag var vaken och om jag var klar för avfärd. Jag så klart lurade henne och låtsades att när hon ringde så gjorde jag till rösten så att det lät osm jag var nyvaken.. (en mycket roliga sekunder blev det) sedan skratta vi lite och pratade lite om att vi kommer att sakna varandra. Efter det samtalet var det bara för mig att gå till tågstationen. 

Typiskt också att det regnade och var alldeles grått ute. Men jag klev snart på tåget i värmen( med lite extra knuff på min resväska som var så TUNG). Man kan se att dom är inte så små eller lätta!!
väskor 


och en sissta bild på mig i Hudik den 30 november året 2009 ialf (så länge)!  

jao

Sedan kl:11.58 kom tåget till Gävle. Kom fram kl:12.03 satt under denna resa brvid en gammal man jätte söt och trevlig och mittemot satt en ung kille/man i 20 års åldern. Snäll och tystlåten (kanske för att han lysssna på musik) :P.Så hela den resan var härlig. När jag ska kliva av i Gävle C är det en ganska lång kö som vill ut och jag är nästan längst fram. Det svåraste var att få ut resväskan, jag droog jag tröck jag höll upp den men ack det gick inte. Som tur var då fanns det en gentleman en kille i 20årsåldern som kom och frågade om jag behövde hjälp!
jag sa genast (ja tack gärna, och skrattade generat) Killen han tog typ endast med en hand och lyfte den ner till marken. Jag bara kollade och tänket Shit va stark han é. Sedan tacka jag igen och log och han sa. Ja du ska värkligen långt bort och log tibax! Sedan gick jag under tak eftersom att det regnade mer än duggade som det gjorde i hudiksvall. 

Kl:12.22 kom mitt andra tåg till Borlänge C. Jag trodde först att det var fel men jag frågade två stycken tjejer och de skulle också dit(som tur var). Ja då var det bara att få upp min resväska igen på nästa tåg. Jag tröck jag drog och sedan lättade de på tyngden. Då var det en äldre man som såg mig hålla på så han bar upp den! Han skulle inte heller åka med det tåget men var så snäll ändå och hjälpte mig. Jag tackade honom också och log! Sedan satte jag mig igen på en färd med ca:1h åktur. Medans jag åkte lyssna jag på mina låtar som jag har i min mobil, och sedan tog jag fram min nya bok The Imortal Instruments - City of Bones. Tycker bara mer och mer om den!

efter den resan klev jag av kl:13.43 i Borlänge C. Var super nödig så jag skyndade mig till en toalett. Men hur skulle jag göra med resväskan?!.. precis brevid mig fanns det bänkar en kvinna att och kollade på hur jag försökte göra med min väska. Hon sa sedan (jag kan vakta väskan om du vill) Jag blev lite fundersam men hon så sergös ut så ja litade på henne. Men jag skyndade mig ändå utifallat!
När jag kommer ut sitter hon än på sin plats och min väska står kvar! Sedan visade det sig att hon typ jobbade där eller nått för hon pratade med personalen som jobbade på info. Klockan tickade ganska fort ändå och snart klev jag på Malung tåget. Det gick kl:14.32 och jag viste inte då heller om det var det tåget. Ni hade åxå undrat om det bara finns en vagn. ¨så jag frågade åter igen om den skulle gå till Malung! och svaret var JA! så då var det dags åter igen att få upp min resväska på "tåget"/loket. En tjej kom fram och hjälpte mig denna gång och lika tacksam var jag!
så här såg det innuti "tåget/loket"
ij

Måste bara säga det att hjälp va snälla människor det finns. Med att de hjälpte mig vart min dag mycket änklare och LÄTTARE;). Så tack så mycket åter igen!

Nu är det inte långt kvar till Stöten bara en buss kvar. Så under den sissta tågresan hit till stöten såg jag på min koreanska serie den sissta timmen. Sedan som tur var så när jag klev av tåget var bussen precis utanför bara ca.10m bort. Jag denna gång tröck in resväskan i bussens bagage utrymme aldeles själv! jag klev på och vi åkte snart. När det hade gått ca:30minuter hade snön redan kommit upp på 1decimerter i stort sätt. Ju mer vi åkte in ju mer snö fanns det. Det blev en sån mysig känsla och man fick äntligen den kännsla som man väntat på. Och det var jul känslan! Många hus hade blivit klätt med belysning och träden hade fullt med snö täcke över grenarna.  Så här var det på en mack ungifär 30minuter bort från Stöten!träd


Efter den sista 30 minuterna kännde jag mig illamående det kan ha varit för att jag inte hade ätit mer än, ett par makor och två st äpplen. Men kanske också för att fått så lite friskluft! Men tiden gick fort och jag kom fram till Stöten hotell och inne i det stora huset såg jag min chef och vän Marcus/Limpan. Han såg ganska förvånad ut att han såg mig eftersom att han sa att han hade förväntat sig ett samtal från mig att jag inte skulle kunna komma fören kl:11 på kvällen. Men som tur var hade han FEL! När jag kom in på kontoret började vi prata om hur jag skulle bo mm. En kille som åkte sissta biten med mig var en kille som hete Victor han skulle jobba med lift kort mm här i Stöten så det var kul! Marcus ringde efter Victors sjuss och medans sprang jag på toa var kissis igen!.. efter det fick jag ett kuvert där det fanns information om hur veckan skulle se ut och hur hela alltet är upplagt! Ett stort poäng med hur det gör informationen här!

Jag fick sjuss med ner också till min avdelning eller hus  som heter Senja 1 mitt rumsnummer är 20. När jag klev av bilen fanns det så klart en trappa upp på detta hus också. Mitt hus ligger bara några meter bort från ett till som ser precis lika ut och det heter Senja 2. Jag visste inte riktigt ändå villket hus det var jag skulle gå till för det fanns inget skylltat inte vad jag såg just då. Så en gullig tjej kommer gående och ska in i ett ut av dom. Jag frågar oc hon bodde i Senja 2. Så då fick jag svar på det och sedan pratade vi om vart vi skulle jobba och vart vi kom ifrån åså. Men det dummaste nu e att jag inte kommer ihåg vad hon heter. Men vi kommer nog träffas mer gg så. 
När jag har dragit upp mina väskor  till hallen så var korridoren såhär.
mm

Som tur var kom Dennis från Öland ner från en trappa och han hjälpte mig visa vägen till rum20. Kul att se folk kan känner igen, så att inte allt är helt nytt! Vi pratade även och sedan gick jag in och packade upp. Detta rum kommer att vara mitt resten av mång många veckor!hemma 09

och allas kök!


kök

Nä så nu nyss kom Peer med Jocke vi pratade lite och sa att vi skulle gå tisammans till Lyan imorgon där vi ska vara kl:9.00 på morgonen så vi skulle går kring 8.40 så att vi är någorlunda tidiga! Så det är skönt att man slipper gå själv och att han är med aftersom att vi har jobbad med varran på sjömärket!
kUL!

JA så mer info får ni imorgon!

Ps. Tack Mosan för att du ringde mig idag! Det var kul att höra din röst!

Puss kram GOD NATT// NONII

Kommentarer
Postat av: Moa

Ja! Och jag kommer ringa stup i kvarten dessa månader :O:O

2009-12-01 @ 01:57:57
Postat av: MimmiCaroline

Hihi, vilket gulligt rum :) Du kommer att ha så roligt i vinter, I promise! Puss!

2009-12-01 @ 22:51:27
URL: http://mimmicaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0