Jobba,jobba,trött,trött..

Hejsan!

Shit nu ha det hänt mycket och vet inte vart ja ska börja!

Har jobbat nu ända sedan förra veckan onsdag. Kommer att jobba nonstopp ända fram till söndag.  På nyår var det mycket folk och mycket att göra. Jag fick jobba på Ladan då den som ligger ovanför Brasset! fick ett bord på en 13pers sedan en 4 en till 4 och en till 4:a.. så =25 pers. Inte dåligt! det gick bra blev lite stressigt ett tag emn det var bara bra för då gick tiden fortare. Vid 11 tiden blev jag ner skickad till Brasset/ Bakstage. Blev ett tag diskplockare men byttes sedan till för att peppra baren i Bakstage med sprit och glas och två tunga svarta säckar med is i. En vakt fick hjälpa mig att bära upp säckarna till baren. Var ju även proppat med folk som väntade på 12 slaget! Sedan blev jag skickad till diskplock igen och sedan till bakstage disken för att diska. Sedan till Brasset för att ta undan bord och stolar så att de skulle bli plats för ett till dansgolv. Sedan diskplock och sedan disken. Vid 3.30 slutatde jag på det nya året!
 

Dagen efter nyår Alltså fedagen började jag och Jesscia jobba Kl.12 och öppnade kl:13 på Lyan. Sovit kanske bara ca:5h/6h var inte så pigg. När vi kommer till jobbet har vi fortfarande inte fått tibax våra bestick eller talrikar som Ladan hade lånat. Så det vi får göra är att låna Koken Håkans bil till Brasset. Men det var inte så lätt som vi trodde att köra upp för den långa backen. När vi skulle svänga ut med bilen upp så slirade vi hela tiden. vi fick backa och sedan pröva igen. Men tillslut gick det och vi åkte på en slirig väg upp!  

Vi kom även fram till att vi inte skulle kunna komma upp till Ladan som är en kurvig uppförsbacke. Viserligen är det kasnke bara högst 100m från Brasset men det skulle inte funka. Inte med dom däcken! Så vi fick låna våran Chefs bil. Lite nerrvöst att ta hans personliga men mycket tryggare  och bättre plats för att köra taltikar mm. När vi fixat och hämtat bytt bil och börjat lägga besticken på borden kom gästerna. Vi hann knappt tända ljusen effersom att vi låg efter med allt! ...


Dagen efter det var lika stressig och med mycket mer gäster. Hungriga och le var dom. Och vu hade så mycket hämt pizza samtidigt fullt på alla borden. En pizza blev till slut i väntetid ca:1timme och 30 minuter. mer eller mindre. Vi var även en kock för lite så det gick segare. Och även fast vi sagt till gästen att de kommer att ta ett bra tag innan pizzan blir klar och vi ha sagt att vi rekomenderar att ta hot food som är hamburgare, steek mm. Så blir dom ändå sur att maten blir senare än de förväntat. Och åd har vi även bjudit på pizza sallad och försökt så gott vi kunnat att få hen/hon nöjd!.. Många var ändå förstående men om ett litet bord gnäller blir det jobbigt och när vi får komentarer så säger vi det vidare till köket men de e så upptagna med sitt att vi får skäll där med att vi iunte hunnit gå ut med maten som kan bli kall mm... ja MEn efter den dagen/kvällen skrattade vi mesta dels åt allt som hade hänt!

Har dock nu fem blåsor på min högra fot på mina minsta tår, gör ganska ont! plus att ja ha bränt min högra hands två fingrar och det är nu utan skinn svider som bara den.  Men annars är det bra!


Eler nu i förr igår gick jag ut och jag Jessica och Hanna gick på efter fest. Ialf när vi skulle hem då kl var typ 5 på natten/morgonen hade någon slängt upp mina skor på taket i huset som vi festade i. Ja vi fick inte ner dom eftersom att det är ca:3dm snö och ingen stege. SÅ jag gick hem med ett par 42:or.. Och Hanna med en sko med strl CA:44 kanske. .. JA det var inte så kul eller kul att vi hade kalle anka fötter.. Men på morgonen var det mindre eftersom att det var mina ända vinterskor....


JAjaj nä nu måste ja ta en lite nap innan ja börjar jobba. Jag och Jessica åkte och hämtade våra killkompisar på HC ett party ställe. Jessica körde och ja hängde med. Fick följa och jag vela göra det vill inte att hon ska köra sj kl:1 på natten. Så sovit kanske ca7;8h idag då börjar bättra sig?! 
 Idag blev det även att ja ska jobba en 1h senare altså jag jobba kl:17. 


Men vi ses// MÅnga kramar


saknar er där hemma!!!!!!!! <3<3




Kommentarer
Postat av: jessica

Saknar dig också syster..puss

2010-01-07 @ 10:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0